Äggmuffins med Västerbottensost (LCHF)

Jag hittade detta recept i min senaste recepttidning, och blev direkt sugen att testa. Det stod i texten att de var enkla att göra, och goda att äta både varma och kalla, och de kan ätas till frukost, mellanmål eller kvällsfikat. Allt stämde.
Fyllningen hittade jag på själv, och där kan man variera efter vad man själv tycker om! Eftersom jag hade både soltorkade tomater och oliver i, som är ganska salta tog jag inget salt.

Jag gjorde detta recept till en muffinsform som rymmer 12 muffins.

5 ägg
1 dl grädde
2 dl riven västerbottensost
nymalt svartpeppar

Fyllning:
Svarta oliver
Soltorkade tomater
Gul lök i knippe


Vispa upp äggen i en bunke. Blanda i grädden, osten och krydda med svartpeppar. Fyll muffinsformarna med smeten och lägg i fyllningen.
Grädda i 200 grader ca 20 minuter.


Kommentarer
Postat av: Karro

Åååh!

De där rackarna låter HUR goda som helst! Jag älskar matigt fika. hint hint

2011-05-11 @ 15:00:27
Postat av: Moa

Åhå, detta ska jag lägga på minnet. Om du har tur kanske jag kommer ihåg detta ända till fredag!

2011-05-11 @ 16:24:51
URL: http://moabakar.blogg.se/
Postat av: Herr N

Du kan få bjuda mig på dessa också.

2011-05-18 @ 14:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0