Laktos- och glutenfri Kladdkaka med apelsin och choklad

Det finns antagligen flera olika varianter av produkter för allergi, men i receptet skriver jag de  som jag själv har använt. Alla specialprodukter har jag hittat i allergiavdelningen i vanliga mataffärer.

100 g Carlshamn´s Mjölkfria Flytande Margarin
2½ dl strösocker
3 ägg
drygt 2 dl MixWell´s Gluten & Laktosfria Basmjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
Juicen från 1 en apelsin (jag fick fram ca 4 msk)
1 msk citronkoncentrat
50 g Plamil Organics, Ekologisk Mjölkfri Mjölkchoklad

Till formen:
Schär´s Pan Grati, Laktos- och Glutenfritt Ströbröd
Carlshamn´s Mjölkfria flytande margarin

Vispa margarin, socker och ägg med elvisp till en slät smet. Rör ihop basmjöl, kakao och vaniljsocker och blanda i smeten. Pressa juice från en apelsin och tillsätt, tillsammans med citronkoncentratet. Vispa ihop allt. Hacka "chokladen" i bitar och rör ner med slev. Smöra och bröa en pajform, och häll ned smeten. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader, i ca 25 minuter.
Servera med vanlig visprgädde, laktosfri vispgrädde eller laktosfri vaniljglass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0