Chokladmuffins med bitar av vit choklad

Till ca 20 muffins

2 ägg
2 dl strösocker
100 gram smör, rumstempererat
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 påse vita chokladknappar, 150 gram

Vispa ägg och strösocker pösigt. Tillsätt smör, vaniljsocker, och salt.
Blanda kakao, vetemjöl och bakpulver i en skål, och vispa ner i smeten.
Blanda i chokladknapparna.
Häll upp i muffinsformar och grädda i 200 grader, ca 10 minuter.


Glasyr

25 gram smör, rumstempererat
1 dl florsocker
15 gram philadelphia
0,5 tsk vaniljsocker

Vispa ihop alla ingredienser med elvisp, och bred på svalnade muffins.

Jag täckte mina chokladmuffins med ett tunnt lager glasyr, sugarpaste, samt strössel, som jag fäste med lite glasyr.
Jag kavlade sugarpaste, och tog ut rundlar med hjälp av ett glas. Sen skar jag bort kanterna som var utanför, och vek in sugarpasten på muffinsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0