Tomat och purjolökssallad

Detta är min mammas lite mildare variant på en indisk sallad, som vi blev introducerade för av en indisk kvinna, på 80-talet. Det låter kanske konstigt, men den är faktiskt jättegod!



Till ca 4 personer.

3 tomater, gärna mjuka och saftiga
ca 10-15 cm purjolök
ca 1½-2 dl riven kokos

Skär purjolök i tunna strimlor och lägg i en skål. Ta gärna från både den vita lite starkare, och den gröna lite mildare delen. Skär tomater i bitar o häll ner i skålen. Se till att även få med tomatsaften. Strö över rikligt med kokos och rör runt tills alla delarna är täckta.
Låt gärna salladen stå framme ett tag innan servering så kokosen får suga åt sig av tomatsaften.



I bakgrunden av salladen har jag tzayspett och äggnudlar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Salladen ser sjuk god ut sen med nudlar & för min del kyckling spett.. Jag älskar din nya sida kanske är det sånt här du skulle jobba med.



Kram

2010-12-09 @ 00:01:09
Postat av: Helena

Dä ska jag prova! Jävla mysblogg. Jag tycker om att läsa om mat!

2010-12-09 @ 17:55:37
URL: http://schelena.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack, vad snälla saker ni säger!! :D KRAMAR!

2010-12-10 @ 12:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0